söndag 29 maj 2016

Må bra rum


       
                                                       Mitt må bra rum

 Mitt må bra rum ska var både ett rum där man kan slappna av och ta det lugnt. I mitt må bra rum så ska jag  ha en yoga matta så att man kan slappna av på den det ska också vara en radio men lugn musik. Jag ska också ha en yoga boll så att man kan träna med den men ändå ta det lungt. Det ska vara också var ganska stora fönster men inte för stora. Det ska vara gardiner som man kan dra ner på fönstererna. Det ska också vara en soffa inuti rummet. Den ska vara några mjuka och mysiga kuddar på soffan. 

Det ska också finnas ett skriv bord där det står en dator på. På väggarna så ska det vara några ljusa och finna färger som passar till rummet och på golvet så ska det vara en ganska ljus brun färg. På bordet så ska det vara en grå fär, och på yoga mattan så ska den vara blå kanska mitt i mellan färgen om man säger så. Radion ska vara svart och röd tror jag.Kuddarna till soffan ska vara grå.

                   Hur  tänker jag på miljön i mitt må bra rum?? 


  Jo jag tänker att benen till soffan ska vara i trä och då ska jag bara måla dom med en billig, bra och miljövänlig färg. Gardinerna ska jag sy själv. Med ett material som jag kan använda mig, det ska vara billigt och det ska vara en miljövänlig material. och yoga mattan ska vara en bara en vanlig typ sitt under lägg men sen så tar jag och syr den för han med ett fullt tyg som kan vara på yoga mattan.       



                           Varför ska kungen välja mitt må bra rum??


Jag tycker att kungen ska välja mitt må bra rum för att om man vill ta det lungt och sånt så är mitt må bra rum bra för att vila och ta det lungt. Om man ska ta det lungt i mitt må bra rum så finns det ju högtalare som man kan ha när man kanske ligger och vilar eller ligger och övar eller tränar, stretchar. Det finns en yoga matta som man kan ligga på och vila, öva eller sova. Jag tycker att kungen ska välja mitt rum den har allt som man behöver till ett må bra rum. Hoppas att kungen väljer mitt må bra rum. Hoppas att kungen väljer mitt rum.m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar