måndag 23 maj 2016

Må bra rum

I mitt må bar rum ska det vara mycket ljusa färger eftersom att det ger ett intryck av att man är i ett större rum, det gör även så att rummet bli ljusare och då behöver man inte använda lika många lampor på dagen. Det ska även vara mycket textiler i form av långa mörka gardiner för att det dämpar dels ljudet och det mörklägger om man ska vila medan det är ljust ute, men det ska även vara mycket kuddar och filtar som ger ett mysigt och rofyllt intryck. I mitten av rummet ska jag ha en stor rund matta som tänker nästan hela golv ytan. Jag ska även ha en tränings hörna för att man ofta känner sig mera uppfriskad när man har tränat och man får rensa sina tankar medan man rör på sig. Jag valde att ha en öppen spis för att det är en bra värme källa och den är hyfsat miljö vänlig. Jag har inte heller inrätt med en massa småsaker överallt eftersom att man kan bli ganska stressad av att titta på det.

När jag har gjort mitt må bar rum har jag även tänkt på miljön en del. Jag har delvis planerat ut solpaneler på taket för att det ska samla in energi på dagen som man kan göra till elektricitet när det blir mörkt. För att spara så mycket elektricitet som möjligt på dagen satte jag stora fönster på ena långsidan för att det ska komma in mycket ljus som möjligt under dagen. Textilerna jag har använt är gjorda i närområdet och är inte tillverkade med hjälp av barn, alltså inget barnarbete.

Man märker att det är ett må bra rum på så sätt att man lätt varvar ner när man kommer in dit och för at det ger ett lugnande intryck med alla lugna färger. Eftersom att det inte är så mycket små saker överallt blir man lättare lugn och kan koncentrera sig på att vila så mycket som möjlig. När det är diskreta färger varvar man ner lättare.

Jag tycker att kungen ska välja mitt förslag till må bra rum för att man blir lugn av att vistas där inne och för att jag har tänkt på miljön på olika sätt.

 Hoppas att kungen blir nöjd med mitt förslag.

MVH:Feé




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar